woensdag 29 mei 2013

Het ultieme educatieve programma.

De titel is eigenlijk al verwarrend, bestaat dat eigenlijk wel? Het ultieme educatieve programma? Dat is juist de vraag. Ik ga in dit verhaal een overzicht maken waaraan, volgens mij, een programma moet voldoen om veel gebruikers te krijgen. In principe kan dit verhaal dus beschouwd worden als een blauwdruk voor een educatief programma.

Ik zal beginnen met de oorsprong ervan.
Tijdens het schrijven van mijn scriptie, het onderzoek daaraan gekoppeld en het bedenken en maken van mijn onderwijsontwerp van en over ICT, kwam ik erachter welke mogelijkheden er allemaal zijn m.b.t. het gebruik van ICT in de klas. Daarbij is er voor elk vak wel iets te bedenken en te gebruiken van het internet. Maar vaak is de tool niet interactief, is een gedeelte betaald, of mist het bepaalde functionaliteiten. Dus een programma wat alles doet om veel gebruikt te kunnen worden in de klas, waar leerkrachten zelf mee aan de slag kunnen en wat open source is. Waarbij dus alle leerkrachten er aan mee kunnen werken, bestaat niet. Wanneer dit wel zo is, laat het maar weten onderin in mijn reacties.

Als eerste moeten de bepaalde vereisten van het programma bekend zijn, daarbij maak ik een onderscheid tussen de functies die het programma moet hebben om er als leerkracht mee te kunnen werken en de functies die het programma moet hebben voor de in de klas.

Als leerkracht zijnde:
- moet het programma open source zijn
- moet er een indeling gemaakt kunnen worden in vakken-groepen-niveaus-methodes-onderdeel
- alles moet te bereiken zijn via een dashboard en er hoeft geen ingewikkelde code o.i.d. gebruikt te worden door leerkrachten om iets in te kunnen voeren
- iedere leerkracht moet zich erbij kunnen aanmelden
- iedere leerkracht heeft recht op vrije ruimte

Als programma zijnde:
- er moeten verschillende databases zijn waarin de verschillende onderwerpen en data in opgeslagen kunnen worden, gerangschikt op de kwalificaties die de leerkracht eraan gegeven heeft (vakken-groepen-niveaus-methodes-onderdeel)
- Dit alles moet te bereiken zijn en gemaakt kunnen worden via een dashboard.
- het programma moet de volgende functies bevatten met daaraan gekoppeld de minimale eisen:
=toetsen
*waarbij vragen willekeurig door de computer uit een database geplukt kunnen worden           waarbij de leerkracht kan bepalen welke onderdelen en hoeveel daarvan in de toets naar voren moet komen.
*De vragen moeten tekst, multiple-choice vragen, waarderingsvragen, polls, muziek, film en afbeeldingen kunnen bevatten.
*De vragen moeten meta-tags kunnen bevatten die vervolgens ingevuld kunnen worden met bv. onderwerp, woordsoort, type som, type vraag enz. om ze vervolgens ook op meta-tags te kunnen rangschikken.
=topo
*de leerkracht moet de keuze hebben uit de verschillende kaarten die er beschikbaar zijn, waarna de leerkracht zelf de plaatsen e.d. toe kan wijzen aan de kaart
*leerlingen kunnen er mee oefenen door bijv. een spel waarbij ze naar de juiste plaats moeten racen
=Verwerking
*Leerkrachten moeten de keuze hebben uit vele verschillende online animaties, filmpjes en plaatjes die bepaalde begrippen, verhelderen en eventueel verdiepen
* het is mogelijk om met meerdere personen te werken aan één en hetzelfde bestand en daarbij niet gehinderd door technische beperkingen en slome verbindingen.

Tot slot: de verschillende online toepassingen die er zijn moeten moeiteloos d.m.v. van JAVA of HTML5 toegepast en gebruikt kunnen worden binnen het programma.

Zijn er nog op of aanmerkingen of wilt u meewerken aan deze blauwdruk voor het ideale educatieve programma, laat dat dan hieronder weten in de reacties met e-mail adres, en ik neem contact op!

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen